Narrow your search

Library

UCLL (45)

Odisee (33)

VIVES (30)

Arteveldehogeschool (28)

Thomas More Kempen (27)

Hogeschool Gent (21)

AP (20)

KDG (16)

KBR (14)

Thomas More Mechelen (14)

More...

Resource type

book (46)

audio (2)

dissertation (2)

digital (1)

object (1)


Language

Dutch (40)

English (8)


Year
From To Submit

2021 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2016 (1)

2015 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Kinderen bewegen 1 : balvaardigheden ; lijn- en doelspelen ; basketbal ; voetbal
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen bewegen 3 : praktische vaardigheden ; conditionele oefeningen
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Gamification als als motivatiebron in de lagere school : uithouding
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Lerarenopleiding Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit onderzoek is er gekeken naar de invloed van gamification op de motivatie tijdens een conditieles in de lagere school. Het doel van dit onderzoek was om een manier te zoeken om de motivatie te verhogen bij de leerlingen binnen een conditieles en dit door middel van gamification. Het onderzoek is gestart met een Engelstalige literatuurstudie en is daarna overgegaan naar testontwerpen die werden toegepast in de lagere school. Tijdens de literatuurstudie is vooral gebruik gemaakt van boeken en bestaande studies of onderzoeken. Hier werd voornamelijk gezocht naar de omkadering en aanpak van gamification. Dit kon later gebruikt worden voor de ontwerpen van de conditielessen. Wanneer de testlessen achter de rug waren, werd er een vragenlijst verstuurd naar de betrokken leerkrachten. De bedoeling van de vragenlijst was vooral het polsen naar de invloed van gamification op de motivatie van de leerlingen en de ervaring van de leerkracht. Voor twee van de drie leerkrachten was deze vorm van gamification onbekend. Uit de resultaten bleek wel dat zowel de leerlingen als de leerkrachten een positieve ervaring hadden beleefd tijdens het uitvoeren van het onderzoek. We merkten dat de motivatie bij de sportieve en bij de minder sportieve leerling verhoogde doordat de focus werd verlegd op een positieve manier. Niet enkel de motivatie steeg maar ook de intensiteit van de les. Hieruit kunnen we concluderen dat gamification een positieve manier is om de motivatie bij leerlingen in de lagere school te stimuleren omtrent de conditielessen. Ook de leerkrachten zouden in de toekomst gamification actiever willen toepassen binnen de eigen lessen. (Bron: auteur)


Dissertation
Hoe kan 'Friluftsliv' geïntegreerd worden in de lessen Lichamelijke Opvoeding in het lager onderwijs? : de Noorse vorm van Outdoor Education
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Groep Lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoek richt zich op de Noorse levensstijl Friluftsliv. Letterlijk betekent friluftsliv 'buitenhuis, open lucht'. Dit houdt dus concreet in dat de lessen buiten plaats vinden in de open lucht, in de natuur. Friluftsliv is een Scandinavische filosofie van het Outdoor leven. Friluftsliv kan op verschillende manieren benaderd worden. Zo kan het gezien worden als een activiteit maar ook als een levensstijl, een didactische en pedagogische methode of een filosofie. Met de vergaarde kennis over dit onderwerp heb ik een interview afgenomen met een leerkracht lichamelijke opvoeding in de basisschool waar ik stage liep. Aan de hand van zijn antwoorden heb ik lessen ontworpen waarbij friluftsliv centraal staat. Bij de uitgewerkte lessen wordt steeds een schets gegeven waarom deze les binnen friluftsliv valt. In de bijlagen zijn ook de ontworpenhulpmiddelen zoals kijkwijzers, opdrachtenfiches, ... weergegeven. (Bron: auteur)

Teaching children gymnastics : becoming a master teacher
Author:
ISBN: 0873224779 Year: 1994 Publisher: Leeds Human Kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teaching children gymnastics
Authors: --- ---
ISBN: 9781450410922 9781718208988 Year: 2012 Publisher: Champaign Human Kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This third edition of Teaching Children Gymnastics will help you tailor a gymnastics program to your teaching situation while combining the best facets of developmental skills, health-related fitness, and conceptual learning based on process characteristics of body, space, effort, and relationships. Internationally renowned author and educator Peter Werner and coauthors Lori Williams and Tina Hall guide you through the process of teaching gymnastics skills and then linking those skills into sequences. Having conducted workshops at all levels, the three authors combine decades' worth of gymnastics knowledge and teaching experience. In this book, they offer updated and new material, including a chapter on designing gymnastics sequences; sections on behavior management, inclusion, and advocacy; information on scope and sequence for grades K to 5; information based on revised national standards, assessment, and designing of gymnastics sequences; and additional learning experiences, plus ideas for creating more learning experiences. (Bron: covertekst)


Book
GO ! leerplannen basisonderwijs Lichamelijke opvoeding
Authors: ---
ISBN: 9782509024367 Year: 2015 Publisher: Brussel Politeia


Book
Perspectieven op bewegen : didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9081009117 Year: 2005 Publisher: Zwolle 't Web

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is kiezen. Je kiest bijvoorbeeld voor een organisatievorm, de samenstelling van de groepen, de manier waarop de activiteiten worden aangeboden en de overgangen in je les. Ook kies je voor bepaalde activiteiten en voor een specifieke invulling daarvan op basis van jouw ordening van bewegingsactiviteiten. Dit leidt tot keuzes voor bewegingsdoelen en tot keuzes voor de wijze waarop leerhulp aan de kinderen wordt gegeven. Daarnaast kies je op welke manier je de kinderen betrekt bij allerlei aspecten van de les en hoe je gebruik maakt van de wensen en de enorme mogelijkheden van de kinderen in het leerproces. Perspectieven op bewegen ? Didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool gaat over deze afwegingen. Verschillende alternativen worden op een rijtje gezet met de overwegingen daarbij. Dit wordt geplaatst in een visie op bewegen en bewegingsonderwijs, waarin leren bewegen, zelfstandig werken en aansluiten bij de kinderen belangrijk is. Het is een bijzonder praktisch didactiekboek voor bewegingsonderwijs. Het is uniek in zijn verantwoording van verschillende keuzes, maar ook door de poging om de beleving van de kinderen te ordenen. (Bron : covertekst)

Physical Education Methods for Elementary Teachers
Authors: --- ---
ISBN: 9780736067041 Year: 2008 Publisher: Z.p. Human Kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Children face many serious health concerns, including obesity and type 2 diabetes. Teachers can use Physical Education Methods for Elementary Teachers, Third Edition, to help children avoid these and other health issues and steer them to better health. Many new guidelines and mandates have arisen in recent years, including new dietary guidelines for Americans, an updated food guide pyramid system, a federally mandated school wellness policy, and coordinated school health legislation. This text is thoroughly revised to keep in step with these guidelines and mandates, and it will help preservice and in-service classroom teachers and physical education specialists provide best practices in physical education, physical activity, and healthy eating. This third edition extends existing information on integrating academics and physical activity. New material includes sections on character development and the positive youth development model as well as more practical tools for developing teaching skills. In addition, the authors place more emphasis on goal orientation and motivational climate, two factors associated with maintaining physical activity. They outline strategies for creating an environment where students choose to participate in physical activity with confidence, enthusiasm, and a desire to learn. (Bron: covertekst)


Book
Educating for health : an inquiry-based approach to PreK-8 pedagogy
Author:
ISBN: 9780736056274 Year: 2008 Publisher: Champaign Human Kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Using a curricular approach called personal practical knowledge, Valerie Ubbes takes you on a transformational journey that will help you become a master teacher of health education for children in grades preK through 8. That journey begins with an in-depth exploration of your uniqueness as a professional who will educate for health. Dr. Ubbes helps you turn your personal narrative into your professional identity and then guides you toward an understanding of children's learning styles and the practical knowledge you will use to shape a relational pedagogy with your learners. Educating for Health explores pedagogical strategies that will help you bridge your understanding of health issues with your teaching. This book will help you translate education and health theories into practice as you focus on the acquisition of cognitive-behavioral health habits in your students, adapt your instruction and assessment options based on individual learning styles, structure relationships and environments that are optimal for learning, examine nine evidence-based instructional strategies that you can use as tools in educating for health, and study design as an inquiry-based process for teaching and learning. (Bron: www.humankinetics.com)

Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by