Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In dit onderzoek is er gekeken naar de invloed van gamification op de motivatie tijdens een conditieles in de lagere school. Het doel van dit onderzoek was om een manier te zoeken om de motivatie te verhogen bij de leerlingen binnen een conditieles en dit door middel van gamification. Het onderzoek is gestart met een Engelstalige literatuurstudie en is daarna overgegaan naar testontwerpen die werden toegepast in de lagere school. Tijdens de literatuurstudie is vooral gebruik gemaakt van boeken en bestaande studies of onderzoeken. Hier werd voornamelijk gezocht naar de omkadering en aanpak van gamification. Dit kon later gebruikt worden voor de ontwerpen van de conditielessen. Wanneer de testlessen achter de rug waren, werd er een vragenlijst verstuurd naar de betrokken leerkrachten. De bedoeling van de vragenlijst was vooral het polsen naar de invloed van gamification op de motivatie van de leerlingen en de ervaring van de leerkracht. Voor twee van de drie leerkrachten was deze vorm van gamification onbekend. Uit de resultaten bleek wel dat zowel de leerlingen als de leerkrachten een positieve ervaring hadden beleefd tijdens het uitvoeren van het onderzoek. We merkten dat de motivatie bij de sportieve en bij de minder sportieve leerling verhoogde doordat de focus werd verlegd op een positieve manier. Niet enkel de motivatie steeg maar ook de intensiteit van de les. Hieruit kunnen we concluderen dat gamification een positieve manier is om de motivatie bij leerlingen in de lagere school te stimuleren omtrent de conditielessen. Ook de leerkrachten zouden in de toekomst gamification actiever willen toepassen binnen de eigen lessen. (Bron: auteur)
Choose an application
Dit onderzoek richt zich op de Noorse levensstijl Friluftsliv. Letterlijk betekent friluftsliv 'buitenhuis, open lucht'. Dit houdt dus concreet in dat de lessen buiten plaats vinden in de open lucht, in de natuur. Friluftsliv is een Scandinavische filosofie van het Outdoor leven. Friluftsliv kan op verschillende manieren benaderd worden. Zo kan het gezien worden als een activiteit maar ook als een levensstijl, een didactische en pedagogische methode of een filosofie. Met de vergaarde kennis over dit onderwerp heb ik een interview afgenomen met een leerkracht lichamelijke opvoeding in de basisschool waar ik stage liep. Aan de hand van zijn antwoorden heb ik lessen ontworpen waarbij friluftsliv centraal staat. Bij de uitgewerkte lessen wordt steeds een schets gegeven waarom deze les binnen friluftsliv valt. In de bijlagen zijn ook de ontworpenhulpmiddelen zoals kijkwijzers, opdrachtenfiches, ... weergegeven. (Bron: auteur)
Choose an application
Choose an application
This third edition of Teaching Children Gymnastics will help you tailor a gymnastics program to your teaching situation while combining the best facets of developmental skills, health-related fitness, and conceptual learning based on process characteristics of body, space, effort, and relationships. Internationally renowned author and educator Peter Werner and coauthors Lori Williams and Tina Hall guide you through the process of teaching gymnastics skills and then linking those skills into sequences. Having conducted workshops at all levels, the three authors combine decades' worth of gymnastics knowledge and teaching experience. In this book, they offer updated and new material, including a chapter on designing gymnastics sequences; sections on behavior management, inclusion, and advocacy; information on scope and sequence for grades K to 5; information based on revised national standards, assessment, and designing of gymnastics sequences; and additional learning experiences, plus ideas for creating more learning experiences. (Bron: covertekst)
Choose an application
Choose an application
Lesgeven is kiezen. Je kiest bijvoorbeeld voor een organisatievorm, de samenstelling van de groepen, de manier waarop de activiteiten worden aangeboden en de overgangen in je les. Ook kies je voor bepaalde activiteiten en voor een specifieke invulling daarvan op basis van jouw ordening van bewegingsactiviteiten. Dit leidt tot keuzes voor bewegingsdoelen en tot keuzes voor de wijze waarop leerhulp aan de kinderen wordt gegeven. Daarnaast kies je op welke manier je de kinderen betrekt bij allerlei aspecten van de les en hoe je gebruik maakt van de wensen en de enorme mogelijkheden van de kinderen in het leerproces. Perspectieven op bewegen ? Didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool gaat over deze afwegingen. Verschillende alternativen worden op een rijtje gezet met de overwegingen daarbij. Dit wordt geplaatst in een visie op bewegen en bewegingsonderwijs, waarin leren bewegen, zelfstandig werken en aansluiten bij de kinderen belangrijk is. Het is een bijzonder praktisch didactiekboek voor bewegingsonderwijs. Het is uniek in zijn verantwoording van verschillende keuzes, maar ook door de poging om de beleving van de kinderen te ordenen. (Bron : covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 071067.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Children face many serious health concerns, including obesity and type 2 diabetes. Teachers can use Physical Education Methods for Elementary Teachers, Third Edition, to help children avoid these and other health issues and steer them to better health. Many new guidelines and mandates have arisen in recent years, including new dietary guidelines for Americans, an updated food guide pyramid system, a federally mandated school wellness policy, and coordinated school health legislation. This text is thoroughly revised to keep in step with these guidelines and mandates, and it will help preservice and in-service classroom teachers and physical education specialists provide best practices in physical education, physical activity, and healthy eating. This third edition extends existing information on integrating academics and physical activity. New material includes sections on character development and the positive youth development model as well as more practical tools for developing teaching skills. In addition, the authors place more emphasis on goal orientation and motivational climate, two factors associated with maintaining physical activity. They outline strategies for creating an environment where students choose to participate in physical activity with confidence, enthusiasm, and a desire to learn. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Physical education for children --- 091523.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Curricula --- Study and teaching (Elementary) --- Children --- Motor ability in children --- Perceptual-motor learning
Choose an application
Using a curricular approach called personal practical knowledge, Valerie Ubbes takes you on a transformational journey that will help you become a master teacher of health education for children in grades preK through 8. That journey begins with an in-depth exploration of your uniqueness as a professional who will educate for health. Dr. Ubbes helps you turn your personal narrative into your professional identity and then guides you toward an understanding of children's learning styles and the practical knowledge you will use to shape a relational pedagogy with your learners. Educating for Health explores pedagogical strategies that will help you bridge your understanding of health issues with your teaching. This book will help you translate education and health theories into practice as you focus on the acquisition of cognitive-behavioral health habits in your students, adapt your instruction and assessment options based on individual learning styles, structure relationships and environments that are optimal for learning, examine nine evidence-based instructional strategies that you can use as tools in educating for health, and study design as an inquiry-based process for teaching and learning. (Bron: www.humankinetics.com)
Health education (Elementary) --- Health education teachers --- Reflective teaching --- 093226.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Gezondheidsvoorlichting ; basisonderwijs --- Training of --- Teaching --- Teachers --- Health instructors --- Health teachers --- Self-rating of
Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|